Дидактична гра
«Визнач причину небезпеки»
Мета:
Вчити дітей розрізняти безпечні та небезпечні ситуації, що зустрічаються в
повсякденному житті; розвивати увагу, обачність; виховувати бережливе ставлення
до свого життя та здоров’я.
Матеріал:
картки із зображенням різних життєвих небезпечних ситуацій.
Хід
гри: Запропонувати дітям розглянути той чи
інший малюнок, поміркувати чим небезпечна або безпечна ситуація,що на ньому
зображена. Пояснити як треба вчинити в тому чи іншому випадку, до кого звернутися
за допомогою.
Автор: Погребняк Марина Юріївна
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
ЛОГОПЕДИЧНА ГРА
"Котик - рибак"
Мета:
закріпити навички правильної вимови звуків [р]
в кінці слова, [р´] в середині слова. Вдосконалити вміння дітей
утворювати словосполучення. Відпрацювати навички узгодження прикметника з
іменником в роді. логічне
мислення, слухову та зорову увагу, пам'ять. Виховувати наполегливість у роботі.
Хід гри:
Логопед демонструє зображення кота і пропонує допомогти йому наловити риби. Діти по
черзі дістають з озера "рибку"
та називають картинку, яка
знаходиться на зворотному боці картки.
Потім вчитель пропонує до кожного слова додати слово-ознаку
і утворити словосполучення, а згодом і речення.
Мовний матеріал:
[р] - самовар, тигр, бобер, сир,
помідор, мухомор, зефір, боксер, якір, вітер, комар, светр.
[р´] - мотрійка, хрін, вітряк,
кріт, чарівник, буряк, нутрія,
порічка, горіх, острів, моряк, акваріум.
Картотека екологічних
ігор для дошкільників
Гра з м'ячем «Я знаю...»
Мета: Формувати вміння називати кілька предметів об'єкти одного
виду.
Розвивати вміння об'єднувати
предмети за спільною ознакою.
Хід гри:Діти
стають у коло, в центрі - ведучий з м'ячем. Ведучий кидає м'яч і називає клас
об'єктів природи (птахи, дерева, квіти, тварини, рослини, комахи, риби).
Дитина, що зловив м'яч, говорить: «Я знаю 5 назв квітів» і перераховує
(наприклад, ромашка, волошка, кульбаба, конюшина, кашка) і повертає м'яч
ведучому. Другій дитині ведучий кидає м'яч і говорить: «Птахи» і так далі.
«Птахи, риби, звірі»
Мета: Вправляти
дітей в умінні називати предмет певної групи предметів.
Хід гри:Ведучий
кидає м'яч дитині і вимовляє слово «птахи». Дитина, що зловив м'яч, повинен
підібрати видове поняття, наприклад, «воробей», і кинути м'яч назад. Наступний
дитина повинна назвати птаха, але не повторитися. Аналогічно проводиться гра зі
словами «звірі» і «риби».
«Вгадай, що в руці»
Мета: Розрізняти на дотик овочі, фрукти і
ягоди.
Хід гри:Діти
стоять у колі, руки тримають за спиною. Вихователь розкладає в руки дітям
муляжі овочів, ягід і фруктів. Діти повинні відгадати. Вихователь показує,
наприклад, грушу і просить визначити, у кого такий же предмет об'єкта (фрукт,
овоч, ягода).
«Вгадай, яка птах співає?»
Мета: Вміння визначати за звукового запису
голосу птахів.Визначати, яка птах співає і співає (тонко, звучно, мелодійно,
крикливо, тихо, протяжно і так далі).
Виховувати інтерес і турботливе
ставлення до птахів.
Хід гри:Педагог
пропонує послухати запис голосів птахів. Треба визначити, яка птах співає. Як
можна визначити по голосу яка птах співає і як. Запропонувати дітям
потренуватися в проголошенні звуків пісеньок птахів. У грі використовується
диск із записом голосів птахів.
«Рослини лісу, саду, городу»
Мета: Розширювати знання дітей про рослини
лісу, саду та городу.
Хід гри:аналогічно
гри «Я знаю ...»
«Сад - город»
Мета: Закріплювати знання дітей про те, що
росте в саду чи на городі.
Розвивати у дітей пам'ять, увагу.
Хід гри:Вихователь
приносить кошик з овочами і фруктами.
- Діти, я випадково переплутала
овочі і фрукти. Допоможіть мені, будь ласка. У процесі гри діти узагальнюють
предмети одним словом, визначають місце вирощування овочів і фруктів.
«Що це таке?»
Мета: Вправляти дітей в умінні відгадувати
предмети живої або неживої природи.
Розповідати ознаки предметів.
Хід гри:Вихователь чи ведучий загадує живої
або неживої природи і починає перераховувати його ознаки, а діти повинні
відгадати заданий предмет.
«Хитромудрі питання»
Мета: Розвивати кмітливість і
винахідливість.
Хід гри:Вихователь
читає загадку-задачку:
Росли чотири берези.На кожній березі
- по чотири великі гілки,На кожній великій гілці - по чотири маленьких гілки,На
кожній маленькій гілці -По чотири яблука.Скільки всього яблук?
«Літає, плаває, бігає»
Мета: Зображати спосіб пересування
об'єкта.
Хід гри:Ведучий
називає або показує дітям об'єкт живої природи і пропонує дітям зобразити
спосіб пересування цього об'єкта. Наприклад, при слові «ведмідь» діти починають
наслідувати ходьбі як ведмідь; «сорока» діти починають махати руками і так
далі.
«Переліт птахів»
Мета: Впізнавати і називати зимуючих і
перелітних птахів.
Закріплювати поняття «зимуючі»,
«перелітні».
Хід гри:На
столі розкладені предметні картинки птахів. Кожен учасник гри бере картинку і
«перетворюється» в певну птицю. Дитина говорить: «Я - ворона!», «Я -
горобець!», «Я - журавель!», «Я - зозуля!» і так далі. За сигналом ведучого:
«Раз, два, три на своє місце лети!», діти, у яких картинки із зображенням
зимуючих птахів біжать до умовного зображення (зимовий пейзаж), інші діти, у
яких картинки із зображенням перелітних птахів, біжать до іншого умовного знаку
(весняний пейзаж). Грати можна кілька разів, діти повинні брати різні картинки.
«Хто де живе?»
Мета: Визначати місце середовища
проживання тваринного, правильно визначати місце «вдома» об'єкта.
Хід гри:У
вихователя картинки із зображеннями тварин, а у дітей - із зображеннями місць
проживання різних тварин (нора, дупло, барліг, річка, гніздо і так далі).
«Пори року»
Мета: Формувати
у дітей поняття про пори року та про залежність життя живої природи від
сезонних змін, що відбуваються в неживій природі.
Хід гри:Вихователь
розповідає дітям про те, що часи року постійно змінюються. Діти називають послідовно
пори року та характерні ознаки.
Вихователь показує картинки із
зображенням пори року і картинки об'єктів, у яких відбуваються різні зміни,
наприклад, заєць білий - зима; розпустилася пролісок - весна, достигла суниця -
літо і так далі. Діти повинні пояснювати зміст картинки.
«Де що зріє?»
Мета: Вправляти в умінні використовувати
знання про рослини, порівнювати плід дерева з його листям.
Хід гри:На
фланелеграф викладаються дві гілки: на одній - плід і листя однієї рослини
(яблуня), на інший - плоди і листя рослин. (Наприклад, листя агрусу, а плоди
груші). Ведучий задає питання: «Які плоди дозрівають, а які ні?». Діти
виправляють помилки, допущені в складанні малюнка.
«Поштар приніс листа»
Мета: Розвивати
вміння описувати предмети і впізнавати їх за описом.
Хід гри:Вихователь приносить в групу коробку і каже, що поштар
приніс посилку. У посилці різні овочі і фрукти. Діти дістають пакети з коробки,
заглядають в них і описують те, що їм приніс листоноша. Інші діти відгадують.
«Схожі - не схожі»
Мета: Розвивати
у дітей вміння абстрагувати, узагальнювати, виділяти предмети,
Подібні за одним властивостями і
відмінні по інших, зіставляти, порівнювати предмети або зображення.
Хід гри:У грі використовується ігровий екран з трьома «вікнами -
прорізами», в які вставляються стрічки з умовними позначеннями властивостей;
стрічки - смужки з позначеннями властивостей предметів. В перше і третє «вікно»
вставляються смужки із зображенням предметів, по друге - смужка з позначенням
властивостей.
Варіанти можуть бути різні:
1 варіант: Дитині пропонується встановити «екран» так, щоб у першому
і третьому вікні розмістилися предмети, що володіють властивістю, зазначеним у
другому «вікні».
На початковому етапі освоєння гри
освоєння гри властивість задається дорослим, потім діти самостійно можуть
встановлювати вподобаний ознака. Наприклад, перше «вікно» - яблуко, друге
«вікно» - коло, третє «вікно» - м'яч.
2 варіант: Одна дитина встановлює перше «вікно», другий - вибирає
та встановлює властивість, яким дані володіє, третій - повинен підібрати
предмет, відповідний до першого і другого «вікна». За кожен правильний вибір
діти отримують фішку. Після першого туру діти міняються місцями.
3 варіант: використовується на заключних етапах освоєння. Грати
можна з великою групою дітей. Дитина загадує «загадку» - вибудовує в першому і
в третьому вікні» зображення володіють загальною властивістю, при цьому друге
«вікно» приховано. Інші діти здогадуються, ніж зображені предмети схожі.
Дитина, вірно назвав загальна властивість, отримують право відкрити друге
«вікно» або загадати нову «загадку».
«Сніжний ком»
Мета: Розширювати знання дітей про
перелітних птахів».
Розвивати увагу і спостережливість.
Хід гри:Ведучий
показує картинку, на якій зображена перелітний птах.
Діти дивляться на картинку і розповідають
про неї по черзі: перша дитина - перше пропозицію, друга дитина - попереднє
речення і своє, третя дитина повторює два попередніх і додає своє. Наприклад:
«Грач - перелітний птах». - «Грач - перелітний птах. Він великий і чорний». -
«Грач - перелітний птах. Він великий і чорний. Місце їх проживання називається
грачевник» і так далі.
«Запитання -
відповідь»
Мета: Розвивати вміння відповідати на
поставлені питання.
Проявляти винахідливість,
кмітливість.
Хід гри:Педагог
задає питання, а діти відповідають
Питання:
1. Чому людина озирається
назад? (тому що у нього на потилиці очей немає).
2. Від чого кішка бігає? (не
вміє літати).
3. Яким гребінцем голову не
причешешь? (півнячим).
4. Скільки яєць можна з'їсти
натщесерце? (одне: після першого вже не буде натщесерце).
5. Від чого гусак плаває? (від
берега).
6. Ніж до неба докінешь?
(поглядом).
7. По чому собака бігає? (по
землі).
8. Що можна побачити із
закритими очима? (сон).
9. Без чого хліба не спечеш?
(без кірки).
10. За чим у роті мову? (за зубами)
11. У кого є шапка без голови, нога
без чобота? (у гриба).
«Квіти» (рухлива гра)
Мета: Називати
і розрізняти квіти.
Виховувати любов і вміння милуватися
їх красою.
Хід гри:Діти
згадують садові та лісові квіти, порівнюють їх.
Кожен учасник гри вибирає для себе
емблему квітки. У кожної дитини своя картинка. Одне і теж назва не може бути в
кількох дітей.
За жеребом вибраний квітка,
наприклад, волошка, починає гру.
Він називає який-небудь квітка,
наприклад мак або троянда. Мак біжить, а волошка наздоганяє його. Коли маку
загрожує небезпека бути пійманим, він називає який-небудь інший квітка, що бере
участь в грі. Тікає названий квітка.
Спійманий квітка змінює свою назву і
знову включається в гру. Перемагає той, хто жодного разу не був спійманий.
Гра «Добре - погано»
Мета: Вдосконалювати знання дітей про
явища живої і неживої природи, тварин і рослини.
Хід гри:Педагог
чи вихователь пропонує дітям різні ситуації, а діти роблять висновки,
наприклад: «Ясний сонячний день осені - добре чи погано?» «У лісі пропали всі
вовки - це добре чи погано?» «Кожен день ідуть дощі - це погано чи добре?»,
«Снігова зима - це добре чи погано?» «Всі дерева зелені - це добре чи погано?»
«Багато квітів в нашому саду - це добре чи погано?», «У бабусі в селі є корова
- це добре чи погано?» «Зникли всі птахи на землі - це погано чи добре?» і так
далі.
«Кого чим почастуємо?»
Мета: Знати, чим живляться тварини і
птахи.
Хід гри:Ведучий
перекидає м'яч дітям і називає об'єкт (тварина, птах), а діти відповідають і
повертає м'яч ведучому. Наприклад, горобець - крихти і насіння; синиця - сало;
корова - сіно; кролик - морквина; кішка - мишка, молоко; білка - шишка, ягоди і
так далі.
«Головоломки»
Мета: Розширювати
знання дітей про тваринний і рослинний світ.
Сприяти вмінню розмірковувати, робити умовиводи.
Виховувати доброзичливе ставлення до тварин і рослин.
Хід гри:Вихователь
або підготовлений дитина загадує задачі - головоломки:
1. На грядці сидить шість воробйов, до них прилетіли ще
п'ять. Кіт підкрався і схопив одного горобця. Скільки залишилося горобців?
2. Пара коней пробігла 40 км. По скільки кілометрів
пробіг кожен кінь?
3. На галявині росли садові квіти: ромашки, волошки,
троянди, конюшина, фіалка. Таня зірвала всі 1 троянду, 2 конюшини, 3 ромашки.
Скільки у Тані квітів у букеті? (визначити садові та лісові квіти, порахувати
тільки лісові квіти).
4. У вазі лежать фрукти: банани, апельсини, яблука,
помідор, огірок, лимони. Скільки всього фруктів лежить у вазі?
5. На грядці виросли соковиті, смачні яблука і
мандарини, стигла вишня і баклажан. Скільки овочів зросло на грядці?
«Пташка»
Мета: Розрізняти дерева по листю.
Виховувати правильно вести себе в
грі: не підказувати один одному, не перебивати однолітків.
Хід гри:Перед
початком гри діти згадують різні дерева, порівнюють їх за формою і величиною
листя.
Діти повинні перед грою підібрати
для себе фант - яку дрібну річ, іграшку. Гравці сідають і вибирають збирача
фантів. Він сідає в середину кола і іншим гравцям дає назви дерев (дуб, клен,
липа і так далі) і діти беруть і одягають вінок з листя. Кожен повинен
запам'ятати свою назву. Збирач фантів каже: «Прилетіла пташка і сіла на дуб».
Дуб має відповісти: «На дубі не була, полетіла на ялинку». Ялинка називає інше
дерево і так далі. Хто прогавить - віддає фант. Наприкінці гри фанти
викуповуються.
«Хто за ким?»
Мета: Показати дітям, що в природі все
пов'язано між собою.
Продовжувати виховувати у дітей
дбайливе ставлення до всіх тварин.
Хід гри:Вихователь
пропонує викликаному дитині з'єднати стрічкою всіх тварин, які полюють друг за
іншому. Інші діти теж допомагають знайти правильні картинки з тваринами. Можна
запропонувати починати гру з рослини, жаби або комара.
«Кожному своє місце»
Мета: Формувати у дітей вміння
користуватися схематичними зображеннями узагальнюючих понять.Виховувати
самостійність, вміння логічно мислити.
Хід гри:Педагог
роздає по одній картці кожному дитині (одного типу). Потім роздає кожній дитині
по черзі по одній картинці. Діти, отримавши картинку, повинні помістити її під
схематичним зображенням поняття, до якого підходить зображення на цій картинці.
Коли всі картинки розібрані, діти перевіряють правильність своїх дій і дій
своїх однолітків.
Діти повинні самостійно перевірити правильність виконання
завдання і пояснити чому виконали саме так.
«Сокіл і лисиця» (рухлива гра)
Мета: Розширювати знання дітей про дикому
тваринному і хижій птиці.
Вміння швидко діяти за сигналом
ведучого.
Хід гри:Вихователь
пропонує дітям пограти в гру «Сокіл і лисиця». Показує картинку сокола і
розповідає про те, де живе цей птах, як поводиться.
Згадати звички лисиці.
Вибрати «сокола» і лисиці за
бажанням дітей або використовувати лічилки.
Інші діти - «соколята». Сокіл вчить
своїх соколят літати. Він легко бігає в різних напрямках і одночасно робить
руками літальні руху. Зграйка соколят біжить за соколом і точно повторює його
руху. В цей час раптом вискакує з нори лисиця.
Соколята швидко присідають
навпочіпки, щоб лисиця їх не помітила.
Поява лисиці визначається сигналом
ведучого. Лисиця ловить тих, хто не встиг присісти.
«Що буде, якщо ...?»
Мета: Знати, що треба робити для того, щоб
берегти, зберігати і примножувати природу.Розвивати вміння робити
висновки й умовиводи.
Хід гри:Вихователь
задає ситуацію для обговорення з дітьми, з якої діти приходять до висновку, що
необхідно дотримуватися почуття міри і берегти природу. Наприклад: що буде,
якщо в річку один хлопчик кине банку з-під «коли»? А два? А три? А багато
хлопчиків? Що буде, якщо вихідний з лісу одна сім'я привезе оберемок пролісків?
Дві сім'ї? П'ять? Що буде, якщо в одного водія машина викидає багато вихлопних
газів? Три машини? Половина водіїв міста? Що буде, якщо в лісі одна людина
включить магнітофон на повну потужність? Група туристів? Всі відпочиваючі в
лісі? (Аналогічно - про багатті, про зламаній гілці, про впійману метелику, про
розореному гнізді і так далі).
«Лісничий»
Мета: закріпити знання дітей про правила поведінки в лісі,
вправляти в розпізнаванні попереджуючих екологічних знаків.
Матеріал: набір попереджуючих екологічних знаків трикутної форми із
зображенням лісових об’єктів (конвалія, мурашник, гриб їстівний та не їстівний,
ягоди метелик, павутина, пташине гніздо, їжак, вогнище, шпаківня та ін.)
Хід гри: діти почергово виконують роль лісничого, який обирає один з екологічних знаків, що лежать в перевернутому вигляді на столі, і знайомить учасників гри з лісовими об’єктами, які цей знак представляють; розповідає, як треба поводити себе в лісі, коли знаходишся поряд з даним об’єктом.
Хід гри: діти почергово виконують роль лісничого, який обирає один з екологічних знаків, що лежать в перевернутому вигляді на столі, і знайомить учасників гри з лісовими об’єктами, які цей знак представляють; розповідає, як треба поводити себе в лісі, коли знаходишся поряд з даним об’єктом.
«Назвіть рослину»
Вихователь
пропонує назвати рослину (третю праворуч, або четверту ліворуч тощо). Потім
умови гри змінюються (На якому місці знаходиться бальзамін?).
Вихователь звертає увагу дітей на те, що в рослин різні стебла.
― Назвіть рослини з прямим стеблом, з витким, без стебла. Як потрібно доглядати за ними? Чим ще відрізняються рослини одна від одної?
― На що схожі листки фіалки? На що схожі листки бальзаміна, фікуса тощо?
Вихователь звертає увагу дітей на те, що в рослин різні стебла.
― Назвіть рослини з прямим стеблом, з витким, без стебла. Як потрібно доглядати за ними? Чим ще відрізняються рослини одна від одної?
― На що схожі листки фіалки? На що схожі листки бальзаміна, фікуса тощо?
«Де заховалася рибка»
Мета:
розвивати вміння дітей аналізувати, закріпити назви рослин, розширити
словниковий запас.
Матеріал:
блакитна тканина або папір (ставок), декілька видів рослин, ракушка, паличка,
корч. Вихователь показує дітям маленьку рибку (іграшку), яка захотіла гратися з
ними в хованки. Дорослий просить дітей закрити очі, а в цей час ховає рибку за
рослину або інший предмет. Діти відкривають очі.
«Як же знайти рибку? ― запитує вихователь. ― Зараз я розповім вам, куди вона заховалась». Вихователь розповідає на що схожий той предмет, за яким заховалася рибка. Діти відгадують.
«Як же знайти рибку? ― запитує вихователь. ― Зараз я розповім вам, куди вона заховалась». Вихователь розповідає на що схожий той предмет, за яким заховалася рибка. Діти відгадують.
«Харчові ланцюжки на лузі»
Мета: Закріпити знання дітей про харчові
зв'язки на лузі.
Хід гри:Дітям роздаються картки з силуетами мешканців луки. Діти
розкладають, хто ким харчується.
рослини
- гусениця - птах
злакові
трави - гризуни - змії
злакові
трави - миша - хижі птахи
трава -
коник - лучні птиці
комахи і
їх личинки - кріт - хижі птахи
попелиця
- сонечко - куріпка - хижі птахи
трави
(конюшина) - джміль
«Харчові ланцюжки водойми»
Мета: Закріпити знання дітей про
харчових ланцюжках водойми.
Хід гри:Вихователь пропонує силуети мешканців водоймища і просить
викласти дітей, хто кому необхідний для живлення. Діти викладають картки:
комар -
жаба - чапля
черв'ячок
- рибка - чайка
водорості
- равлик - рак
ряска -
мальок - хижа риба
«Харчові ланцюжки в лісі»
Мета: Закріпити знання дітей про харчових ланцюжках в лісі.
Хід гри:Вихователь роздає дітям картки із
зображенням рас - тений і тварин і пропонує викласти харчові ланцюжки:
рослини - гусениця - птиці
рослини - мишка - сова
рослини - заєць - лисиця
комахи - єжи
гриби - білки - куниці
лісові злаки - лось - ведмідь
молоді пагони - лось - ведмідь
«З чим не можна в ліс ходити?»
Мета: Уточнення та закріплення правил поведінки
в лісі.
Хід гри: Вихователь викладає на стіл предмети або іл люстрації з
зображенням рушниці, сокири, сачка, магнітофона, сірників, вело сипеда... Діти
пояснюють, чому не можна брати ці предмети в ліс.
«Буря на морі»
Діти
встають у коло, зображуючи бурхливе хвилювання моря; частина дітей зображує
рибок, які ховаються на дно морське, чайок, які швидко махають крилами,
стогнуть і ховаються на березі.
«Удай»
Попросіть
дітей зобразити: звук вітру, під час бурі; звук хмар, які підганяє вітер.
Наведіть дітям народні прикмети:Купчасті хмари - до вечора дощ буде. Низькі
хмари - на дощ.
«Танок метеликів»
До цій
грі ви можете спільної роботи - стно з дітьми скроїти і розфарбувати
"вбрання" метелики, крила, з щільною папери. Діти, вбравшись
метеликами, то повільно і плавно, то рывисто і швидко зображують політ
метелика.
«Чия пташка полетить далі?»
Діти
шикуються на одній лінії і по команді запускають свою паперову птицю. Виграє
той, чия птиця далі полетіла.
«Журавлі-журавлі»
Ватажок
журавлиної зграї, який обирається лічилкою, співає або говорить наступні слова:
"Журавлі, журавлі, вигинайтеся дугою". Всі грають в процесі ходьби
неквапливим шикуються дугою, тримаючи руки, як крила. Ватажок, прискорюючи
темп, продовжує: "Журавлі, журавлі, зробітеся мотузочком". Діти
швидко, не пускаючи рук, перебудовуються в одну колону за ватажком, який все
пришвидшує кроки по темпу пісні. "Журавлі-журавлі, звивайтеся, як
змія!" - діти роблять плавні зигзаги. Ватажок співає далі "Змія,
завертайся в кільце", "Змія випрямляється" і т. д. Вправи
виконуються у темпі, що переходить в біг, до тих пір, поки маса не зруйнується.
Коли гравці заплутаються, гру починають знову.
«Ластівки і мошки»
Мошки літають на поляні і наспівують:
Мошки
літають!Ластівку не помічають!
Жу-жу!
Жу-жу!Зу-зу! Зу-зу!
Ластівка
сидить у своєму гнізді і слухає їх пісеньку. По закінченні пісні ластівка каже:
"Ластівка встане, мошку зловить!" З останніми словами вона вилітає з
гнізда і ловить мошок. Спійманий гравець стає ластівкою, гра повторюється.
Мошкам слід літати по всьому майданчику.
«Птах без гнізда»
Гравці
діляться на пари і стають у велике коло на деякій відстані один від одного.
Той, хто в парі стоїть ближче до кола, - гніздо, другий за ним - птах. У центрі
кола креслять невеликий гурток - там ведучий. Він рахує: "Раз..." -
гравці, що зображують гнізда, ставлять руки на підлогу. "Два..." -
гравець-птах кладе руки на плечі, тобто птах сідає в гніздо. "Три..."
- птахи вилітають з гнізда і літають по всьому майданчику. За сигналом
ведучого: "Всі птахи до мам!" кожна птиця прагне зайняти свій
будинок-гніздо, тобто стати за гравцем - гніздом і покласти йому руки на плечі.
Одночасно ведучий прагне зайняти одне з гнізд. При повторенні гри діти
міняються ролями. Птахи летять на рахунок "три". Ведучий не повинен
виходити за межі малого кола, поки птахи літають по майданчику.
Немає коментарів:
Дописати коментар